۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰

مسئول راه اندازی پژوهشکده‌های هوش مصنوعی و کلان داده کشاورزی:

هوش مصنوعی آینده کشاورزی جهان را تغییر خواهد داد

هوش مصنوعی آینده کشاورزی جهان را تغییر خواهد داد

کرج- مسئول راه اندازی پژوهشکده‌های هوش مصنوعی و کلان داده کشاورزی گفت: امروز یکی از مهمترین حوزه‌هایی که آینده کشاورزی را در جهان تغییر خواهد داد هوش مصنوعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا غفاری گفت: با توجه به حجم وسیع از کلان داده‌ها و اطلاعات که در بخش‌های مختلف کشاورزی تولید می‌شود با اطمینان می‌توان گفت هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی در بهره وری و توسعه پایداری ایجاد کند و نقش کلیدی در پاسخ به چالش‌های پیش رو در بخش کشاورزی و حفظ امنیت غذایی داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری این رویداد برای گشودن درهای جدید در مسیر نوآوری و پیشرفت در شرایطی است که تغییرات اقلیمی و محدودیت منابع طبیعی روز به روز بیشتر ما را به چالش می کشند بهره برداری از هوش مصنوعی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای بهره وری و کاهش مصرف منابع ایفا کند.

غفاری تصریح کرد: هدف برگزار کنندگان این رویداد تنها برگزاری یک گردهمایی علمی نیست؛ بلکه فرصتی برای شبکه سازی و ارتباط بین شرکت‌ها و کشت و صنعت‌های پیشتاز و نوآور پیشرو است.

دبیر علمی رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی گفت: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی این رویداد را زمینه‌ای برای ایجاد یک شبکه قوی و مؤثر میان شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی قلمداد کرده تا از این طریق دانش و تجربه در شرکت‌ها و در بین نخبگان به اشتراک گذاشته شده و به شکلی هماهنگ‌تر و مؤثرتر در مسیر استفاده از این فناوری قدم برداشته شود.

غفاری افزود: در این دوره از رویداد که فاز اجرایی آن از تیرماه آغاز شد ۶۵ شرکت فعال از سراسر کشور تمایل خود را برای شرکت در رویداد اعلام کردند که این نشان دهنده پتانسیل بالا در ایران در حوزه کشاورزی هوشمند است.

وی تاکید کرد: این شرکت‌ها با دقت توسط یک تیم علمی متخصص مرتبط با هوش مصنوعی و کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گفته غفاری هدف برگزار کنندگان این رویداد این بود که شرکت‌های پیشرویی انتخاب شوند که علاوه بر پتانسیل‌های فناورانه قابلیت اجرایی سازی ایده‌های خود را نیز داشته باشند. پس از این ارزیابی‌ها ۱۸ شرکت به عنوان سخنران اصلی رویداد و ۱۳ شرکت نیز در بخش نمایشگاهی انتخاب شدند.

وی گفت: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار کننده این رویداد با برخورداری از زیر ساخت‌های پیشرفته محاسباتی و پردازشی و تیم علمی توانمند، قادر است این امکان و ظرفیت را ایجاد نمائید تا با همراهی شرکت‌های پیشرو در این حوزه شاهد توسعه و پیاده سازی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش کشاورزی باشیم.

غفاری بیان کرد: این رویداد نقطه آغازی برای همکاری‌های نوآورانه در جایی است که استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین می‌تواند چالش‌های کشاورزی کشور را به فرصت‌هایی برای پیشرفت تبدیل نمائید.

کد خبر 6244240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha